Uzavření planetového diferenciálu

Tutoriály aneb navody na výrobu něčeho

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od WIN »

Tak jsem dlouho premyslel jak nejsetrneji zamcit planetovej diferak a povedlo se.

V jednoduchosti je krasa a v tomto to plati dvojnasob. Jednoduse jsem rozdelal diferak, vycistil jsem ho od vazeliny (v mem pripade silikonoveho oleje). Nedelal jsem to nejak dukladne nejakym odmastovacem, proste aby to bylo bez vazeliny. Potom jsem vzal tavnou pistoli a zalil jsem po vrch kompletne diferak hmotou z tavne pistole. Hned po aplikovani hmoty jsem diferak smontoval, aby to stuhlo uzavrene. Po 20 min jsem vyzkousel svornost a ??? diferak zatuhnul perfektne. Po namontovani do auta jsem ho byl ihned vyzkouset v tom nejtessim terenu, podotykam ze jsem ho vyzkousel ve voze Traxxas REVO 2,5 nitro. Po 2 hodinovem celkem brutalnim testu se diferak ani nepohnul. Byl jsem zvedavej jak to v nem bude po takove jizde vypadat. V diferaku zadna zmena struktury hmoty, vytahnul jsem jezky a cely slepenec hmoty vytahnul jako odlitek a v difu nezustalo ani pid po hmote, takze staci opet aplikovat vazelinu, silikonovej olej, nebo opet hmotu z tavne pistole. Zatim se mi to jevi jako nejlepsi reseni pro uzavreni diferencialu.

Pokud to nekdo budete zkouset, tak napiste jak to dopadlo ...
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
weeman
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 14, 2006 3:10 pm
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od weeman »

Dobrééé :shock: To by som teda nepovedal, že to udrží na takom velkom spalováku, dobre vedieť!
1/8 X-RAY XB8R - RB Concept S5
1/10 CC-01 VW Touareg
1/10 CC-01 Ford
1/24 Home Racer
1/24 Off-road - home made
Rex
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 741
Registrován: úte lis 06, 2007 10:31 pm

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Rex »

hodně dobrý nápad :clap:
Uživatelský avatar
rskedar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1577
Registrován: sob led 05, 2008 3:14 pm
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od rskedar »

čau, mě by zajímalo, jak to asi ovlivní životnost difaráku, taky by mě zajímalo jak ovlivní uzamčení těma hadičkama životnost - jestli to teda vůbec životnost ovlinvní?
Savage Flux XL HP, SAKURA ZERO S, LRP S10TCR, Venom Creeper http://rcdriftostrava.webnode.cz/
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od WIN »

Vzhledem k tomu ze se v diferaku nic netoci tak bude zivotnost dlouha. Jedine co se bude stale stejne opotrebovavat je ozubene kolo diferaku.
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od WIN »

Vyjeto cca 4 litry paliva s hodne silnym motorem a v hodne drsnem terenu, skoky, budky, rany na kolo ... a diferak porad drzi. Zadne znamky opotrebeni, zadne praskle poloosky, kardany ... Proste nic, vse drzi tak jak ma.

Zda se, ze to funguje :idea:
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Vrakouš »

Myslím,že v terénu to bude pohoda,tam se kola protáčí.Na asfaltu se poloosy a unašeče s pevnou osou opotřebovávají víc,alespoň mám tu zkušenost.Hlavně při silném motoru.
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
Homik
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 210
Registrován: úte srp 21, 2007 8:52 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Homik »

Nápad dobrý a to se cení. Ale..... během testování TL-01L s MIGem 600 na šotolině, ve svahu a na čerstvě posekané trávě mi během hodiny ruply 2 poloosy.
Podvozky:TL-01L,TT-01L,TT-01,TB-02 EVO3
Rádio:Spektrum DX3S,Aggressor 3 FM
Karoserie:Escort Cosworth,2x Escort WRC,Escort MK I,Focus WRC 03,2x F-150 HPI,F-150 SVT,F-150 Parma,F-150 Truck,Toyota Supra


http://www.homikracing.com
http://www.fordscale18.com
Uživatelský avatar
aandree
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 549
Registrován: pát úno 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od aandree »

No teda, tak to moc radost nemam s tema prasklejma poloosama... Ted sem totiz taky zavrel oba diferaky, sice trosku jinym zpusobem (takovym hlinikovym pripravkem), ale este sem to netestoval. A doufam ze mi poloosy nerupnou, pac teda fakt nevim kde bych je shanel :think: Navic stejne si myslim, ze driv mi ty plechovy zuby v diferaku sezvejkaj ten hlinik...ale snad par minut by to mohlo vydrzet :) Jinak je jasny ze podvozek se zavrenejma difama musi dost trpet, ale ze by se mu az lamaly poloosy sem netusil... :roll:
Hummer H2, podvozek HM-01 (monster truck), LRP A.I. Brushless Pro Reverse Digital + LRP Eraser Brushless 10.5T
Fiat Grande Punto Abarth, podvozek Kyosho PTA3 (drift), LRP Eraser Brushless 10.5T
TeamLosi DSM 2.4 GHz
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od WIN »

Homik píše:Nápad dobrý a to se cení. Ale..... během testování TL-01L s MIGem 600 na šotolině, ve svahu a na čerstvě posekané trávě mi během hodiny ruply 2 poloosy.

Nekde jsem cetl ze na TL-01 praskaji polosy i bez uzavreneho diferaku :wink:

Ale je dobre ze jsi to sem napsal, protoze na nekterych podvozcich to nemusi delat dobrotu.

Ja jsem testoval a testuji na TRAXXAS REVO
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Levhart
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: čtv říj 09, 2008 6:13 am

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Levhart »

a nezkousely ste to nekdo na TT ?
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od WIN »

Planetovej diferak je porad stejnej, takze to bude fungovat. Jak jsi mi psal v SZ chces to na drift. Nemelo by tam nic prasknout.
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od WIN »

Takze odzkouseno na REVO, TT-01, XRAY NT1 a vse perfektne funguje , bez poskozeni diferaku, poloos ...
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
Homik
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 210
Registrován: úte srp 21, 2007 8:52 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Homik »

Asi na tom něco bude Wine, protože jsem je vyměnil za celokovové http://www.mz-racing.net/p1246-50883-dr ... -39mm-2ks/# a po půl ročním žáný problém.
Podvozky:TL-01L,TT-01L,TT-01,TB-02 EVO3
Rádio:Spektrum DX3S,Aggressor 3 FM
Karoserie:Escort Cosworth,2x Escort WRC,Escort MK I,Focus WRC 03,2x F-150 HPI,F-150 SVT,F-150 Parma,F-150 Truck,Toyota Supra


http://www.homikracing.com
http://www.fordscale18.com
Uživatelský avatar
UFO
MACHR NA KAROSERIE
Příspěvky: 271
Registrován: sob led 20, 2007 11:48 pm
Bydliště: STAROBRNO
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od UFO »

Ja sice nejsem zastancem 100%ni svornosti coz v tomto pripade je, ale kamos to vyresil zese jinym zpusobem. Aby to nebylo uplne zavreny tak tam nacpal hustou vazelinu co se pouziva do vodní pumpy u starych skodovek. Vydrzi velkou teplotu takze se nerozpousti. A svornost je tam dost velka, tak 70-80%. Taky napad. Budu to ted o vykendu zkouset.
1:1 BMW 325i Touring, BMW X5 4.6is
Podvozky: TT01, TB02, TA05, XV01, F103RM/GT, F104, HSV, Twin Detonator.
Odpovědět

Zpět na „Tutoriály ( NÁVODY )“