Uzavření planetového diferenciálu

Tutoriály aneb navody na výrobu něčeho

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Uživatelský avatar
rotruck
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1801
Registrován: stř led 09, 2008 2:13 pm
Bydliště: MORAVA

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od rotruck »

matikula píše:tu gumu jesi sem dob pochopil používáte jako takouvhle normal do školy???
Tenhle pokus taky byl - vyříznuté trojůhelníčky t této obyčejné gumy a vtlačené mezi planety difu , ale planety to velmi rychle ošmelcují a rozdrobí
Zdenaziko píše:Na závodech on road přední planetový diff od Spec R uzavíráme tím, že ho plníme touto čistící gumou:
Jak tahle guma dlouho vydrží ??
Zkoušel jsem kdysi plastickou školní gumu a dopadla jako ten pokus výše - rozcuckovaná a rozdrobená po pár jízdách.

Já asi zůstanu u ověřené tavící pistole , to zatím vydrželo všecko.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Honza D »

Zdenaziko píše:Na závodech on road přední planetový diff od Spec R uzavíráme tím, že ho plníme touto čistící gumou:
A není u xraye jednodušší použít origo kuličkovej nebo pevnou osu?
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od tjjack »

ten planeťák se tam dává, protože nemůže ani trochu proklouznout, a je bezdržbovej, proto ne kuličkovej... a k tomu uzavírání, myslim, že uzavírat ho uplně je celkem blbost (pokud nemluvíme o driftu) a tím i ta origo pevná osa...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Zdenaziko
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 131
Registrován: pát pro 11, 2009 11:42 am
Bydliště: Zlín

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Zdenaziko »

Přední planetový diferenciál plněný čistící gumou se vyznačuje tím, že přidá modelu zatáčení uprostřed zatáčky ( na rozdíl od pevné osy ), proto se teď hodně místo ní používá.
Kuličkové diferenciály mají hlavní nevýhodu v tom, že se musí stále repasovat, to znamená zabrušovat podložky po kterých se odvalují kuličky, a mají problémy s životností axiálního ložiska. ( kdo chce perfektní funkci repasuje tak po každém závodě ). Potom je nutno kuličkový diferenciál zaběhnout a až posléze se nastaví požadovaná svornost. ( a to taky není snadné trefit stejnou svornost jako byla před repasováním ).
To u planetových diferenciálů odpadá, svornost je stále stejná ( daná hustotou oleje v diferenciálu ).
XRAY T4 2015, Xray T4, TAMIYA XV 01, Spectrum Dx3R, Sanwa MT-4
Bylo: TAMIYA TA 02, TAMIYA TB 01, YOKOMO MR-4 TC, XRAY T1R, XRAY T2 007, XRAY T2 008, XRAY T2R PRO, XRAY T3, XRAY T3 R, TAMIYA TB EVO V MS, XRAY T3 2011, XRAY T3 2012, XRAY T4 2014, TAMIYA TB 04 PRO
Uživatelský avatar
vasyl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: pát zář 10, 2010 10:21 pm
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od vasyl »

tak jsem to tu přečet a jsem zvědav co by to dělalo na savage flux ta tavná pistole :think: nezkoušel to někdo :?:
Uživatelský avatar
rskedar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1577
Registrován: sob led 05, 2008 3:14 pm
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od rskedar »

věř mi, že tam by to opravdu nevydrželo, nehledě na zvýšené opotřebení unašečů.... Podle mně je stejně nejlepší použít velmi husté silikonové oleje. Já používám do savíka 500.000 a dávám jen trochu, neplním celý dif a svornost se zvýšila krásně.

A do driftu jsem to dal taky a tu desetinu to přivřelo na drift taky akorát.
Savage Flux XL HP, SAKURA ZERO S, LRP S10TCR, Venom Creeper http://rcdriftostrava.webnode.cz/
Uživatelský avatar
vasyl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: pát zář 10, 2010 10:21 pm
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od vasyl »

no a kolik tak asi ho tam dáváš, a jeslí teče potom ten silikon ven ? diki
Myslím, že na sníh by to stejně šlo zalít lepidlem aspoň zadek, za pokus by to stalo oo-)
plecky
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: čtv úno 28, 2008 9:40 am

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od plecky »

Všichni řešíme, jak uzavřít diferenciál. Jak je možné, že auta od tamiye (Ford 350 a Toyota Tundra) mají samouzavíratelný diferenciál?? Myslím, že se zase tolik neliší od ostaních modelů.
Obrázky jsou z Ford 350.
Přílohy
diferencial_ford_350_2.jpg
(175.89 KiB) Staženo 167 x
diferencial_ford_350.jpg
(120.14 KiB) Staženo 167 x
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od tjjack »

Kde jsi přišel na to, že je samouzavíratelnej? Pevnou osu z něj uděláš tak, že našroubuješ černík do tý díly u talířovýho kola ;-).
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Maerek
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 711
Registrován: pon lis 17, 2008 10:35 am
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od Maerek »

Jako samosvorný mi tohle teda nepříde---
TT-01 - Golf IV
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
Uživatelský avatar
firstik
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte kvě 10, 2011 3:52 am
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od firstik »

klasickej diff kterej se nijak zvlášť neodlišuje :naughty: od jinejch :D ...
kola porsche+slicky
AK47, M249 MK2, CZ75 CO2
Ni-mh Dboy 1100mAh 9,6V/Ni-mh GP 2Ah 9,6V,/Li-pol VB 2Ah 11,1V
Ultramat 14, master balancer 6
plecky
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: čtv úno 28, 2008 9:40 am

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od plecky »

Nejsem žádnej odborník. Jsem rád, že jste zareagovali a objasnily problém. Asi jsem to napsal špatně "samouzavíratelný diferenciál". Je uvedeno "uzávěrka diferenciálu" http://www.mz-racing.net/p4255-58372-fo ... -4x4-3spd/
. Asi to bude řešeno jen díky tomu červíku. :D Jen jsem se zeptal :)
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od tjjack »

Funkční uzávěrku má Venom, dá se dodělat na nápravu CC-01 a ještě jí má jeden typ náprav od RC4WD....
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
rskedar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1577
Registrován: sob led 05, 2008 3:14 pm
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od rskedar »

a summit
Savage Flux XL HP, SAKURA ZERO S, LRP S10TCR, Venom Creeper http://rcdriftostrava.webnode.cz/
Uživatelský avatar
firstik
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte kvě 10, 2011 3:52 am
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření planetového diferenciálu

Příspěvek od firstik »

Naposledy upravil(a) firstik dne sob led 14, 2012 3:48 am, celkem upraveno 1 x.
kola porsche+slicky
AK47, M249 MK2, CZ75 CO2
Ni-mh Dboy 1100mAh 9,6V/Ni-mh GP 2Ah 9,6V,/Li-pol VB 2Ah 11,1V
Ultramat 14, master balancer 6
Odpovědět

Zpět na „Tutoriály ( NÁVODY )“